يورونيوز

يورونيوز
Euronews logo
انطلقت September 7, 1986 (officially) January 1, 1993 in Lyon
يملكها SOCEMIE
Country Several European
الوب www.euronews.eu
Availability
الأرضية
Limited terrestrial retransmission
Satellite
Sky Digital (UK & Ireland) Channel 508
Cyfra+ (Poland) Channel 85 or 745
Cyfrowy Polsat (Poland) Channel 86
Astra 1M 11.817 GHz V / 27.5
12.226 GHz H / 27.5
Eurobird 1 11.681 GHz V / 27.5
Hot Bird 6 11.034 GHz V / 27.5 & 12.597 GHz V / 27.5
Asiasat 2 3.960 GHz H / 27.5
DStv (South Africa) Channel 404
Digiturk (Turkey) Channel 123
Dish Network (United States) Channel 784
Channel 900
Channel 901
SKY Italia (إيطاليا) Channel 508
Dolce (Romania) Channel 254
TV Vlaanderen Digitaal Channel 53
Orbit Network Channel 48
freesat (UK) Channel 204
UBI World TV (Australia and New Zealand) Channel 4
Digital+ (Spain) Channel 69
NTV Plus
Galaxy 23 (North America, C-Band FTA) 3.781 GHz V / 29.270
Cable
Virgin Media (UK) Channel 620
UPC Ireland Channel 203 (EN)
Channel 831-836 (FR-RU)
Cablevision (USA) Channel 103
Vidéotron (Canada) Channel 172 (FR)
Rogers Cable (Canada) Channel 193
Com Hem (Sweden) Channel 123
RCS&RDS (Romania) Channel 47
UPC Romania (Romania) Channel 141
MC Cable (Monaco) Channel
KDG (Germany) Channel 554(DE), 827(RU), 837(FR; only upgraded networks), 848(UK; only upgraded networks), 869(IT), 873(ES), 882(POR)
Ziggo (Netherlands) Channel 502
KTV Šibenik (Croatia) Channel 15
Naxoo (Switzerland) Channel 66
SkyCable (Philippines) Channel 155
Cablecom
(digital CH-D)
Channel 046
IPTV
TELUS TV (Canada) Channel 104 (English)
Channel 433 (French)
TrueIPTV (Thailand) Channel 13
World On Demand
(Japan)
English, Channel 110
French, Channel 111
Now TV
(Hong-Kong)
Channel 326
mio TV
(Singapore)
Channel 44
Meo
(Portugal)
Channel 200
Internet television
Livestation Watch (Free, 502 Kbit/s, available in English, French, Italian and Spanish)
Real SuperPass Watch
Yalp.alice.it Watch (Only in Italy)

الأورونيوز هى قناة أوربية تليفزيونية متعددة اللغات و عبر أوروبا أوربية إخبارية أطلقت فى1, 1993 في ليون. وهى تغطى الأنباء العالمية من وجهة نظر أوربية,[1] بعدة لغات.

فى 2008 تتوزع الأورونيوزالى 248 مليون منزل في 135 بلدا على مستوى العالم. و تصل الى أكثر من 177 مليون منزل أوربى بواسطة الكوابل, الأقمار الصناعية و الأرض.هذا بالمقارنة مع 167 مليون منزل لأسر الأوروبيةسى إن إن الدولية, 124 مليون لأخبار هيئة الإاعة البريطانية و 65 مليون لسى إن بى سى Europe]].[2][3]

تستخدم أورونيوز قراءة الصوت فوق لمرافقة كل من التغطية الصحفية لتغطية حية مباشرة ، وخصائص "لا تعليق" جزء مخصص للتقارير التي تتألف حصرا من المحتوى المرئي. تم إختيارها من قبل الإتحاد الأوربى for a "mission of European information"[4] من بين سبعة مرشحين الأوروبية وتنتج وتبث البرامج الاخبارية في وقت واحد في ثماني لغات بشأن المسائل التي تخص كلا من ل[[الاتحاد الأوروبي] إلى العالم. القناة تتلقى[[اليورو | €] [5 ملايين دولار لتمويل كل عام,[4] و 10 ٪ او اكثر من إنتاجه ويجب أن تتألف من معلومات ونقاشات مباشرة بشأن القضايا ذات الصلة في الاتحاد الأوروبي. القناة كما خصصت قدرا كبيرا من الاهتمام في الاتحاد الأوروبي المواضيع المتصلة بها قبل حصولها على هذه الولاية ، نظرا لعموم أوروبا تشكيل شبكة التلفزيون عام 2008 ، الأوروبية إعادة تصميم شعارها ، وعلى الهواء ، وعرض على الانترنت.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المحتوى

و كشبكة إخبارية متوالية, فإن عناوين الأحداث في كل من أوروبا و العالم تبث على فترات كل 30 دقيقة على اليورونيوز. و تملأ بنود مصورة جارية, الجدول المتبقى , الذى يركز على بيانات السوق ,الأخبار المالية أخبار , الرياضة و الفن و الثقافة , العلم , الطقس , السياسات الأوربية و تعليقات الصحف لكبريات دور الصحف الأوربية. و هذه البنود كلها في الغالب ما تبث كى تسهم في التغطيات العاجلة أو التغطية المباشرة .

تبثيورونيوز حاليا في ثمان لغات ; الإنجليزية, الفرنسية , الألمانية, الإيطالية , البرتغالية , الروسية , الأسبانية و العربية, ولكن ليست جميع اللغات متاحة في جميع البلدان.و هذا النهج المتعدد اللغات يمنع استخدام قراءة مقدم الأخبار على الشاشة، مما أدى باليورونيوز ' بإستخدام الصوت فوق لمرافقة الخبر بدون تعليق التعليق تحت إسم "لاتعليق", و هى فقرة تشمل إعادة اللقطات اختياريا و "يصمت" التعليف الصوتى ، بالإضافة إلى بعض عمليات بث اليورونيوز .[بحاجة لمصدر] بعض البنود المعروضة حصرا عن طريق لقطات المنافذ البصرية.

توسعت يورونيوز حاليا بإستهداف اللغة الرومانية لفترة 30-دقيقة اللغة -الرومانية تغطية إخبارية على القناة الرومانية الثانية TVR 2 , طوال أيام الأسبوع في 9:15 ص.[5] وفى السادس من يونيو 2008 أعلن أن يورونيوز سوف تعيد إطلاق خدمة البث باللغة العربية , التى إستمرت طوال الفترة مابين السنوات 1996 حتى 1999 ثم تم تعليقها حينئذ لظروف تمويلية. فى مقابلة خاصة مع فيصل عباس ، رئيس تحرير وسائل الإعلام العربية ومقرها لندن لصحيفة الشرق الأوسط ،أكد مايكل بيترز ، المدير التنفيذي ليورونيوز ، أن حدث الإطلاق لخدمة العربية , سوف تتم في 12 يوليو 2008 و سوف يتم إفتتاحها في "معهد العالم العربي" في باريس. وأوضح بيترز أن يورونيوز قد حصلت على عقد مدته خمسة أعوام مع الاتحاد الأوروبي لتؤمن التمويل للمشروع الجديد بقيمة 5 مليون يورو سنويا.[6]


التاريخ والتنظيم

كانت يورونيوز قد تأسست في عام 1992 بمدينة ليون بمبادرة من الاتحاد الإذاعي الأوربى من قبل مجموعة من 11 مؤسسة بث أوروبية عامة :

It began broadcasting from London in 1996.

In 1997, the British news broadcaster ITN bought a 49% share of Euronews for £5.1m from Alcatel-Alsthom. ITN supplies the content of the channel along with the remaining shareholders, which are represented by the SOCEMIE (Société Editrice de la Chaîne Européenne Multilingue d'Information EuroNews) consortium.[7] SOCEMIE is the actual operating company which produces the channel and holds the broadcasting licence. It is co-owned by the founders and:

The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. In the same year the Portuguese audio track was added. The Russian audio track appeared in 2001.

As of late November 2005, German TV channels ARD and ZDF were in negotiations about joining Euronews.[8]

On February 6, 2006, Ukrainian public broadcaster Natsionalna Telekompanya Ukraïny (NTU) bought a 1% stake in SOCEMIE.[9]

On May 27, 2008, Spanish public broadcaster RTVE decided to leave Euronews to promote its international channel TVE Internacional. However, RTVE wanted to elude the payment of 2 million € partner's quota per year.[10]

Criticism

In a study conducted by Gallup Europe in 2004, respondents described Euronews as "boring" as well as "monotonous, slow, repetitive" and criticised the scarcity of breaking news coverage on the channel.[11]

Euronews is partially funded by the European Commission,[4] which has on occasion raised questions about its ability to report impartially on politically sensitive issues.

البرامج

Euronews logo globe.png
Euronews logo text.svg
الشعار الذي كان مستخدماً قبل يونيو 2008

برامج يورونيوز تضم:

  • news - Covering the top European, Arab State and international news stories
  • press - A look at the front pages of various European titles every morning
  • business - Financial news
  • markets - News on the world stock markets and commodity prices
  • wall street live - Live from the New York Stock Exchange
  • headlines - A brief overview of the main news stories
  • Europe - Covering European affairs
  • sport - Top sports stories
  • eurofoot - Results of European football
  • no comment - Short video(s) with no narrator
  • meteo Europe/world/airport - weather forecasting
  • interview - An interview with a noted individual
  • reporter - A look at the lives of European citizenry
  • agora - A head-to-head debate
  • sawa - A look at the lives of European citizenry living around the Mediterranean Sea
  • f.a.q. - General information about EU matters
  • le mag - Covering the arts, music, fashion, travel and culture
  • cinema - Recent films and movies
  • you - Interactive comment of EU citizenry regarding key issues
  • space - A look at space technology
  • talent - Ordinary people with extraordinary talents
  • hi tech - Focusing on science and technology studies
  • futuris - Focusing on futuristic technologies and theories
  • rendez-vous - Current cultural events in Europe
  • parlamento - News about the European Parliament
  • perspectives - Covers how different European channels broadcast current affairs
  • comment visions - Interviews with thinkers, innovators and opinion leaders

الهامش

  1. ^ "Many Voices One Vision". Euronews Press Release www.euronews.net. Retrieved 2 January. Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (help); Check date values in: |accessdate= (help)[dead link]
  2. ^ http://www.bbccharterreview.org.uk/wp_responses/organisations/Euronews.rtf
  3. ^ Media Pack 2006 Q405 ENG
  4. ^ أ ب ت "What is EuroNews?". European Commission's Audiovisual Service. Retrieved 21 April. Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (help); Check date values in: |accessdate= (help)
  5. ^ "EuroNews lansează un jurnal zilnic în limba română" (in Romanian). TVR. 2004-09-27.CS1 maint: unrecognized language (link)
  6. ^ "EuroNews Set to Launch Arabic Channel Next Month". Asharq Al-Awsat. 2006-06-06.
  7. ^ "Circom Report April 2002". Circom. April, 2002. Check date values in: |date= (help)
  8. ^ [Update] Euronews: ZDF bestätigt Interesse an einem Einstieg :: SAT+KABEL :: Digital TV - Medien - Breitband[dead link]
  9. ^ "NTU becomes 20th EuroNews shareholder". DigitalSpy. 2006-02-05.
  10. ^ "TVE abandona EuroNews" (in Spanish). El Mundo. 2006-02-05.CS1 maint: unrecognized language (link)
  11. ^ Microsoft Word - caneuhearme_summary_press release mr.doc


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انظر أيضاً

وصلات خارجية